Ahlan Wasahlan

"Pelajarilah Ilmu, sesungguhnya mempelajarinya kerana Allah swt membawa kepada ketakutan kepada-Nya, menuntutnya adalah ibadah, membincangkannya adalah tasbih, mengkajinya adalah jihad, mengajarkannya kepada orang yang tidak mengetahui adalah sedekah dan memberikan perbelanjaan kepada ahlinya adalah qurbah (mendekatkan diri kepada Allah swt)"
Alhamdulillah...Syukur...

Assalamu'alaikum wr. wb.

Alhamdulillah, setelah sekian lama menanam impian untuk memiliki sebuah blog akhirnya hari ini ku 'memukau' jari jemariku untuk meneroka ke alam maya agar impian ini boleh ku terjemahkan menjadi sebuah kenyataan..Atas bimbingan dan panduan daripada beberapa orang sahabat aku memperhambakan tetikusku untuk pergi ke sana dan sini. Walaupun sebenarnya, ruangan ini sudah ku bangunkan sejak beberapa bulan yang lalu, namun hari ini barulah aku dapat menjiwai dan menyelami kehidupan berada di 'alam cyber' dan 'dunia blogger'.

Apapn, aku sentiasa mengharapkan bimbingan dan petunjuk-Mu ya Rab terus-menerus; agar apa yang aku dapat (ilmu) daripada dunia ini (blog) dapat ku gunakan untuk aku lebih mengenali dan mencintai-Mu. Aku juga berharap dunia ini dapat ku gunakan untuk aku berkongsi sedikit ilmu yang ku miliki agar dapat memberi manfaat kepada semua..Semua ini aku lakukan tidak lain hanyalah untuk aku mencari dan mengejar rahmat dan redha ilahi, juga agar aku tidak terkecuali menjadi insan yang menyahut seruan Rasulullah SAW yang bermaksud: "Sampaikanlah oleh kamu daripadaku walaupun satu ayat..."

Buat sahabat-sahabat, aku mendambakan teguran membina, nasihat berguna dan cadangan bernas kalian..Bantulah aku..

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response.
0 Responses
Leave a Reply

MUASSALAMAH




Gratisan Musik